Hjemmesiden bruger cookies. Nogle bruges til statistik og andre sættes af tredjeparts tjenester. Ved at klikke videre accepterer du brugen af cookies. Læs mere.

Handelsbetingelser hos Butik Søs

Generelle oplysninger

SØS
Torvet 6
6870 Ølgod
CVR: 29806128
E-mail: info@butiksoes.dk
Telefon: 75245960

Bestilling og betaling

Butiksoes er åben 24 timer i døgnet og du kan derfor altid handle på webshoppen.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Indkøbskurven finder du øverst i højre hjørne, som er illustreret med en indkøbspose. Du kan frem til selve betalings tidspunktet rette i indholdet af din indkøbskurv. Her kan du også løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Hvis du har en rabatkode, gavekort eller tilgodeseddel skal du indtaste denne når du er i "kurven". Når du har trykket "aktiver" har du brugt din rabat, og du fortsætter herefter til betalingen.

Når du har klikket "Gå til bestilling" skal du indtaste dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Hvis du har en eventuel kommentar skal du skrive dette i kommentarfeltet. Dette kunne f.eks. være at du ønsker at få pakket noget ind - så skriver du det i dette felt. Når du har læst og godkendt betingelserne, trykker du på "Godkend og betal". Herefter går din ordre videre til os.

SØS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen godkendes hos os. Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse på mail lige efter bestillingen samt en bekræftigelsesmail når vi har godkendt din ordre.

Der tages forbehold for prisændringer, tastefejl og udsolgte varer.

Priser

Hos SØS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Levering

Hos SØS tilstræber vi os at afsende din ordre inden klokken 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.

Dine varer sendes med Post Nord eller GLS.


Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Leveringspriser:
Levering til pakkeboks: 39 kr.
Hjemmelevering: 59 kr.
Firmalevering: 49 kr.
Ved køb over 500 kr. er fragten gratis.

Når varen er afsendt fra os, får du en mail med pakkenummer, hvormed du kan spore din forsendelse. Det er dit eget ansvar, at holde øje med trackingnummeret og få afhentet pakken i rette tid. Afhenter du ikke din bestilling indenfor den anførte afhentningsfrist (typisk 10 dage), returneres pakken til os.

Du kan finde fragtfirmaets side her:
GLS: https://gls-group.eu/DK/da/find-pakke
Post Nord: https://www.postnord.dk/track-trace

RETURNERING

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til os. Du har i pakken fået en returseddel som du skal bruge når du returnere dine bestilte online varer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder dit køb og ønsker pengene retur. Ved returnering af ordren koster det 39 kr.

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.

Pengene for returordren bliver tilbagebetalt til samme kontooplysninger, som dem, der er brugt til købet.

Bemærk:
Du kan miste dit købsbeløb, hvis varens værdi er forringet, fordi du reelt har taget varen i brug eller den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for varen.


AFHENTNING I BUTIK


På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores butik. På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Da varen afhentes i vores butik, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores butik.

Afhentning i SØS er på adressen Torvet 6, Ølgod.

Afhentning i SØS SKO er på adressen Storegade 20, Ølgod.


Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Butik Søs vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

SØS
Torvet 6
6870 Ølgod

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.


Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.


Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;

- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på [ E-MAILADRESSE ]. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:

SØS
Torvet 6
6870 Ølgod

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.


Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for [ FIRMANAVN ]. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.


Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: [ E-MAILADRESSE ]